Monday 25 August 2014

Så påbörjas börsresan. Igen.

Att blogga har aldrig riktigt varit min grej. Men att i diverse Word- och Exceldokument för egen del skriva ned små memoarer om dagen som gått, framtidsplaner och liknande, det har för mig fallit sig alldeles naturligt. Tanken att mixa de här bitarna har vuxit med tiden. Nu är det dags. Här kommer en blogg som främst är till för att jag själv ska kunna gå tillbaka och minnas, se hur jag tänkte här eller där. Samtidigt kanske det kan finnas något av värde för dig som läsare.

Vem är då jag? Man, småbarnsförälder, egenföretagare och inom 3 år passeras 40-strecket. Min plan är att vid 45 års ålder ha ett sjusiffrigt belopp på mitt bankkonto eller i min aktiedepå. För närvarande har jag en lång väg att gå. Detaljpresentation av mina siffror kommer givetvis framöver.

I och med bloggen påbörjas även min börsresa igen. Nåväl, den startade förra veckan efter att den avslutats abrupt under ödesåren då finanskrisen härjade för fullt. Det kostade på, inte bara för plånboken utan på det psykiska planet. Stressen var hög.

Nästa inlägg - min aktieportfölj. Vi ses!

No comments:

Post a Comment