Thursday 28 August 2014

Nedgångar och impulshandlande

Det blev en tung dag på börsen. Igår förutspådde jag som bekant att OMX skulle svaja runt nollstrecket ända tills DJ öppnade, varpå amerikanarna sedan skulle sätta kursen. Det blev inte riktigt så. OMX valde att traska ned i källaren redan vid öppning och där stannade vi tills DJ öppnade. En viss upphämtning skedde en stund, men slutligen tappade vi fart återigen och slutade på -1,0%.

Jag behöver knappast tala om att min portfölj innehöll röda siffror. Allt var rött. H&M kämpade tappert för att ge mig några blå plussiffror. Efter en tung inledning repade sig aktien nämnvärt mot slutet av dagen, bara för att stunden senare likt OMX, tappa fart och sjunka.

Det enda positiva är att jag återigen fångade upp SSAB i fallet. Aktien hamnade till slut på ett litet plus i min portfölj, men kursen som sådan var ändå på minus sett till gårdagen. Jaså säger du, du lovade ju att inte impulshandla mer? Det stämmer. Det här var sista gången och det vågar jag nästan lova. Det är bara det att jag har läst in mig en hel del på just SSAB, men när aktien inte ville ge mig det där lilla extra, då sålde jag igår. Just när stålpriserna presenterades och aktien senare rusade...

Nu behåller jag. Imorgon kommer OMX antingen att rekylera en smula uppåt, men mest troligt är nog att dagens påbörjade kräftgång fortsätter en tid. Hur länge är svårt att sia om.

Tills imorgon - ha det fint!


No comments:

Post a Comment