Wednesday 27 August 2014

Lugn dag, men imorgon smäller det?

Idag var en lugn dag på börsen. Förutom mitt enorma misstag att sälja av mitt bojsänke SSAB precis innan aktien tokrusade (varpå jag tjänat en riktigt fin slant om jag legat kvar), lyckades jag ändå få in Investor på en okej kurs. Men missen med SSAB gjorde ont. Måste lära mig att inte agera lika impulsivt som på den gamla goda tiden då jag tradade betydligt mer än idag.

Hur som helst, igår tippade jag på en nedgång på OMX med 0,2% för onsdagen. Det blev fel. Visst hade jag rätt under stundom varefter dagen fortlöpte, men det slutade på -0,01% till slut. Dow Jones slutade på 0,1% och det gör förmodligen att morgondagens svenska börs fortsätter lika trevande som idag. Runt nollan således. Men...sedan kommer viktig statistik från staterna och ett utfall utanför expertisens ramar kommer självfallet att påverka världens börser. Således har vi tre scenarion:

1. OMX sjunker som en sten mot slutet av dagen.
X. OMX balanserar omkring nollan hela dagen
2. OMX rusar i höjden....eller ja, hamnar omkring 0,6% mot slutet av dagen.

Vad tror du?

Slutligen kan nämnas att min portfölj ökade med 0,56% idag medan index inte var i närheten. Sådant gillar jag stort!

No comments:

Post a Comment